Le sage des sages 10 Posted June 17, 2012 Partager Posted June 17, 2012 Russia Sending Missile Systems to Shield Syria By ANDREW E. KRAMER Published: June 15, 2012 MOSCOW — Russia’s chief arms exporter said Friday that his company was shipping advanced defensive missile systems to Syria that could be used to shoot down airplanes or sink ships if the United States or other nations try to intervene to halt the country’s spiral of violence. President Vladimir V. Putin inspected a ground-attack helicopter on Thursday at a base in Korenovsk, in western Russia. Related “I would like to say these mechanisms are really a good means of defense, a reliable defense against attacks from the air or sea,” Anatoly P. Isaykin, the general director of the company, Rosoboronexport, said Friday in an interview. “This is not a threat, but whoever is planning an attack should think about this.” As the weapons systems are not considered cutting edge, Mr. Isaykin’s disclosures carried greater symbolic import than military significance. They contributed to a cold war chill that has been settling over relations between Washington and Moscow ahead a meeting between President Obama and President Vladimir V. Putin, their first, on the sidelines of the Group of 20 summit meeting in the Mexican resort of Los Cabos next week. Mr. Isaykin’s remarks come just days after Secretary of State Hillary Rodham Clinton raised diplomatic pressure on Russia, Syria’s patron, by criticizing the Kremlin for sending attack helicopters to Damascus, and amid reports that Moscow was preparing to send an amphibious landing vessel and a small company of marines to the Syrian port of Tartus, to provide security for military installations and infrastructure, if it becomes necessary. George Little, a Defense Department spokesman, declined to comment on Mr. Isaykin’s remarks. Aleksander Golts, an independent military analyst in Moscow, said the Russians’ discussion of defensive weapons shipments “undoubtedly” serves as a warning to Western countries contemplating an intervention. “Russia uses these statements as a form of deterrence in Syria,” he said. “They show other countries that they are more likely to suffer losses.” Throughout the Syrian crisis, Russia has insisted that all its arms sales to the isolated government of President Bashar al-Assad have been defensive in nature, and that the weapons were not being used in the Syrian leader’s violent campaign to suppress the opposition. Mr. Isaykin underlined the point, but in a way that could also be interpreted as a warning to the West against undertaking military action of the sort that ousted Col. Muammar el-Qaddafi from power in Libya. Mr. Putin viewed that action as a breach of sovereignty that he does not want repeated. Yet, as news reports of government massacres emerge almost daily from Syria, the prospect of the United States or NATO acting unilaterally has become a more frequently discussed option, particularly given Russia’s adamant refusal to authorize more aggressive United Nations action. Mr. Isaykin, a powerful figure in Russia’s military industry, openly discussed the weapons being shipped to Syria: the Pantsyr-S1, a radar-guided missile and artillery system capable of hitting warplanes at altitudes well above those typically flown during bombing sorties, and up to 12 miles away; Buk-M2 antiaircraft missiles, capable of striking airplanes at even higher altitudes, up to 82,000 feet, and at longer ranges; and land-based Bastion antiship missiles that can fire at targets 180 miles from the coast. Military analysts immediately questioned the effectiveness of the air defenses Russia has made available to nations in the Middle East, including Syria, none of which have offered even token resistance to Western forces. Ruslan Aliyev, an authority on military affairs at the Center for the Analysis of Strategies and Technologies in Moscow, said that statements by Mr. Isaykin and others were issued principally for political effect. Moscow has declined to supply Syria with its most lethal air defense, the S-300 long-range missile system. “As far as I understand, Syria is not able to defend itself from NATO, just like it failed to defend its nuclear facility from Israel’s September 2007 airstrike,” Mr. Aliyev wrote in an e-mailed response to questions. “Russian armaments are unlikely to be significantly helpful, I’m afraid.” Since Mrs. Clinton’s statement, both sides have sought to play down the helicopters’ significance, saying they were of marginal use militarily. A State Department spokeswoman, Victoria Nuland, said Thursday that the secretary of state was referring to three helicopters that were returned recently to Syria after being refurbished in Russia. In the interview, Mr. Isaykin said that the contract to overhaul the helicopters was signed in 2008, was never secret and had been reported to international organizations. “It was an absolutely routine contract,” he said. Syria has spent about $500 million annually in recent years on Russian weaponry, Mr. Isaykin said in the interview, an order book that amounts to about 5 percent of Rosoboronexport’s business. For nearly a decade, Mr. Isaykin said, Rosoboronexport has had no Syrian orders for rifles, ammunition, ground-to-ground rockets, helicopters and their onboard weapons or armored vehicles — the basic tools of a conflict that is escalating into civil war. The Middle East, he said, is “flooded” with Soviet-style small arms, often made in knockoff versions by the Chinese or Eastern Europeans, elbowing Russia out of this market. The Russian arms trade business with Syria has depended in recent years on large and complex antiaircraft systems. They violate no United Nations sanctions, he said, and cannot be used against civilians in a domestic conflict. “We just send them to Syria,” he said. “Ask the Syrians where they put them.” Ellen Barry contributed reporting. moder ça ressemble a l'armement qu'ils ont donné pardon qu'il ont vendu aux arabes avant 1967 aussi Citer Link to post Share on other sites
Guest ameno Posted June 17, 2012 Partager Posted June 17, 2012 toujours du même amiral: Qui plus est, en raison des facteurs extérieurs de ces dernières années, la Flotte de la mer Noire s'est heurtée à des problèmes sérieux. Des restrictions frappent la liberté de navigation des navires et des aéronefs, l'utilisation des polygones, les navires de guerre et les avions sont fouillés à la douane, ce qui est contraire aux normes internationales, des obstacles sont dressés à l'arrivée des frets livrant l'approvisionnement et le matériel nouveau. C'est une des formes d'évincement de la Flotte de la mer Noire de Sébastopol. La partie matérielle de la flotte s'use. Si les navires et les mécanismes ne sont pas remplacés, la flotte cessera d'exister. Alors, comme l'estime l'Ukraine, toute son infrastructure côtière passera aux forces navales ukrainiennes. C'est pourquoi elle empêche les nouveaux navires et avions d'entrer à Sébastopol. Par exemple, un problème de ce genre s'est posé au nouveau navire Samum. Il n'a été réglé que récemment. Sinon, sa modernisation lancée déja.. Flotte de la Mer Noire - Une nouvelle? - Les sous-marins de? - La Flotte de la mer? - Mauvaise note pour? - Chantiers navals :? - Le grand navire de? - Le portail des forces navales de la Fédération de Russie Citer Link to post Share on other sites
Guest ameno Posted June 17, 2012 Partager Posted June 17, 2012 moder ça ressemble a l'armement qu'ils ont donné pardon qu'il ont vendu aux arabes avant 1967 aussion se demande pourquoi l'otan ne bombarde pas Moscou et n'est pas en Syrie........;:mdr::mdr::mdr: Citer Link to post Share on other sites
Le sage des sages 10 Posted June 17, 2012 Partager Posted June 17, 2012 on se demande pourquoi l'otan ne bombarde pas Moscou et n'est pas en Syrie........;:mdr::mdr::mdr: pourquoi veut tu que l'otan bombarde la russie http://mbm.hautetfort.com/archive/2012/04/28/des-troupes-parachutistes-russes-vont-debarquer-l-annonce-es.html Citer Link to post Share on other sites
PAX 10 Posted June 17, 2012 Partager Posted June 17, 2012 Je parlais et tu parlais de la flotte de la mer noire.... Alors que vient faire le reste? PS la flotte du nord et les autres elles mettent 1 mois minimum à rejoindre la méditerranée Citer Link to post Share on other sites
PAX 10 Posted June 17, 2012 Partager Posted June 17, 2012 Pour ce qui est de la modernisation , exact elle est lancée Rosoboronexport vient de signer un contrat avec Thalés pour moderniser les chars russes...ils viennent aussi d'acheter 2 navires de guerre type Mistral...financés par la ferraille des années 60 vendue à la Syrie Citer Link to post Share on other sites
Guest ameno Posted June 17, 2012 Partager Posted June 17, 2012 pourquoi veut tu que l'otan bombarde la russie ben les pays qui la compose, veulent être maitre du monde... Sinon ton discours me rappelle celui qu'Hitler tenanir en 1941 avant de lancer l'opération "Barbarossa" le 22 juin 1941.. Selon lui et je le cite.."La Russie, il suffit de frapper à la porte et tout s'effondre".. On connait la suite.....les divisions russes à Berlin..........:mdr::mdr::mdr: Citer Link to post Share on other sites
Guest ameno Posted June 17, 2012 Partager Posted June 17, 2012 Pour ce qui est de la modernisation , exact elle est lancée Rosoboronexport vient de signer un contrat avec Thalés pour moderniser les chars russes...ils viennent aussi d'acheter 2 navires de guerre type Mistral...financés par la ferraille des années 60 vendue à la Syrie je pense que tu es déconnecté des réalités....... Citer Link to post Share on other sites
PAX 10 Posted June 17, 2012 Partager Posted June 17, 2012 je pense que tu es déconnecté des réalités....... OK back to reality Syrie: Human Rights Watch dénonce un contrat d'armement signé entre Thalès et la Russie - L'EXPRESS Citer Link to post Share on other sites
Zoubir8 174 Posted June 17, 2012 Author Partager Posted June 17, 2012 Pour ce qui est de la modernisation , exact elle est lancée Rosoboronexport vient de signer un contrat avec Thalés pour moderniser les chars russes...ils viennent aussi d'acheter 2 navires de guerre type Mistral...financés par la ferraille des années 60 vendue à la Syrie "Ferraille" qui a permis à l'Algérie de Zeroual de défendre ses frontières face au Makhzen! Et qui permet actuellement avec les hélicoptères Mi-24 de faire flamber les 4x4 d'aqmi suite aux tirs de missiles guidés au laser. ps: pour rappel: - la France n'a pas voulu nous vendre les équipements de vision nocturne pour lutter contre les tangos, - le lobby sioniste vient de faire bloquer un gros contrat d'armes avec les USA. Heureusement qu'il y a la Russie. Revoyez vos classiques et arrêtez votre propagande à deux balles. Vous voulez qu'on baisse culottes face à l'empire? Jamais! Nous sommes des hommes qui vivons debout, nous refusons d'être des vassaux comme le Maroc. Citer Link to post Share on other sites
PAX 10 Posted June 17, 2012 Partager Posted June 17, 2012 les MI tu l'a dit toi même ..il faut qu'ils approchent à 5km de leur cible...ce qui se traduit par ferraille dans la terminologie de l'armement en 2012 Citer Link to post Share on other sites
Le sage des sages 10 Posted June 17, 2012 Partager Posted June 17, 2012 ben les pays qui la compose, veulent être maitre du monde... Sinon ton discours me rappelle celui qu'Hitler tenanir en 1941 avant de lancer l'opération "Barbarossa" le 22 juin 1941.. Selon lui et je le cite.."La Russie, il suffit de frapper à la porte et tout s'effondre".. On connait la suite.....les divisions russes à Berlin..........:mdr::mdr::mdr: j'ai parlé de l'arment que les russes avait vendu aux arabes avant 1967 j'ai ajouté un lien a mon message peut etre tu ne l'a pas vu Citer Link to post Share on other sites
Zoubir8 174 Posted June 17, 2012 Author Partager Posted June 17, 2012 les MI tu l'a dit toi même ..il faut qu'ils approchent à 5km de leur cible...ce qui se traduit par ferraille dans la terminologie de l'armement en 2012 - cherche un peu, leurs tirs concernent maintenant des cibles à 12 km, - tout est question de types de missiles installés sur l'appareil, - puis, un aéronef, cela évolue, - on peut modifier son avionique. Et concernant les Mi-24 l'Anp a su les moderniser avec une entreprise ATE sud-africaine.:bash: Citer Link to post Share on other sites
PAX 10 Posted June 17, 2012 Partager Posted June 17, 2012 comique.... en Afghanistan on les a vu à l'oeuvre les MI 24.. les seuls qui ont pu moderniser sérieusement l'avionique sont les Brésiliens....mais hélas avec l'aide d'une firme israélienne...et il s'agissait en plus de la version export du MI 24; le MI 35 le MI24 même les russes n'en veulent plus...et dire qu'ils arrivent à le vendre...lol....bon tu me dira contre un 4x4 ça marche toujours Citer Link to post Share on other sites
Watcha 10 Posted June 18, 2012 Partager Posted June 18, 2012 Ce ne sont pas quelques missiles russes qui vont empêcher la chute de Tonton Bachar. Citer Link to post Share on other sites
Watcha 10 Posted June 18, 2012 Partager Posted June 18, 2012 ben les pays qui la compose, veulent être maitre du monde... Sinon ton discours me rappelle celui qu'Hitler tenanir en 1941 avant de lancer l'opération "Barbarossa" le 22 juin 1941.. Selon lui et je le cite.."La Russie, il suffit de frapper à la porte et tout s'effondre".. On connait la suite.....les divisions russes à Berlin..........:mdr::mdr::mdr: Encore un poste ridicule de ta part :D Remarque avec toi on est habitué. Pourquoi voudrai-tu que l'OTAN bombarde la Russie ? :crazy: Seul les faibles d'esprits peuvent penser à une chose pareil :crazy: Citer Link to post Share on other sites
Zoubir8 174 Posted June 18, 2012 Author Partager Posted June 18, 2012 Encore un poste ridicule de ta part :D Remarque avec toi on est habitué. Pourquoi voudrai-tu que l'OTAN bombarde la Russie ? :crazy: Seul les faibles d'esprits peuvent penser à une chose pareil :crazy: Quelle hauteur dans l'argumentation... Citer Link to post Share on other sites
Alexander 10 Posted June 18, 2012 Partager Posted June 18, 2012 Jamais! Nous sommes des hommes qui vivons debout, nous refusons d'être des vassaux comme le Maroc. ce que je comprend pas, c'est comment tu ne cesses de defendre des dictateurs criminels de crime de guerre tel Assad, et te vanter d'un nationalisme irrationel, alors que c'est toi le Vassal, Algerien qui a couru apres la France, le pays qui a tuer des centaines de milliers de tes concitoyens et ravager ton pays pendant 130 ans, tu t'es meme naturaliser et donc JURER fidelite au drapeau francais, en plus tu VOTES FRANCAIS... et tu viens donner des lessons aux autres??? tu as quitter ton pays qui t'as vu grandir et depenses son argent pour toi pour etre un francais, un citoyen du pays qui a torture tes oncles et grands peres pour des generations. c'est toi le vassal et le traitre meme, jugeant par tes delires et tes idees nauseabondes. N.B: LES AUTRES FORUMISTES, que vous soyez, Algeriens, Francais, Franco Algerien ou autre binationaux, SVP ignorez mon message, c'est uniquement a Zoubir, fallait que je le lui dise, et ceci en se basant sur ces idees fachistes et redicules et non pas mes convictions. je suis moi meme binational et j'ai une bonne part de ma famille des binationaux dont des francais. sans compter mes amis. Citer Link to post Share on other sites
Zoubir8 174 Posted June 18, 2012 Author Partager Posted June 18, 2012 ce que je comprend pas, c'est comment tu ne cesses de defendre des dictateurs criminels de crime de guerre tel Assad, et te vanter d'un nationalisme irrationel, alors que c'est toi le Vassal, Algerien qui a couru apres la France, le pays qui a tuer des centaines de milliers de tes concitoyens et ravager ton pays pendant 130 ans, tu t'es meme naturaliser et donc JURER fidelite au drapeau francais, en plus tu VOTES FRANCAIS... et tu viens donner des lessons aux autres??? tu as quitter ton pays qui t'as vu grandir et depenses son argent pour toi pour etre un francais, un citoyen du pays qui a torture tes oncles et grands peres pour des generations. c'est toi le vassal et le traitre meme, jugeant par tes delires et tes idees nauseabondes. N.B: LES AUTRES FORUMISTES, que vous soyez, Algeriens, Francais, Franco Algerien ou autre binationaux, SVP ignorez mon message, c'est uniquement a Zoubir, fallait que je le lui dise, et ceci en se basant sur ces idees fachistes et redicules et non pas mes convictions. je suis moi meme binational et j'ai une bonne part de ma famille des binationaux dont des francais. sans compter mes amis. je défends l'intégrité d'une Syrie laïque et rien d'autre. Une fois les groupes djihadistes écrasés, ce sera au peuple syrien de se donner de nouveaux dirigeants. Citer Link to post Share on other sites
Le sage des sages 10 Posted June 18, 2012 Partager Posted June 18, 2012 ce que je comprend pas, c'est comment tu ne cesses de defendre des dictateurs criminels de crime de guerre tel Assad, et te vanter d'un nationalisme irrationel, alors que c'est toi le Vassal, Algerien qui a couru apres la France, le pays qui a tuer des centaines de milliers de tes concitoyens et ravager ton pays pendant 130 ans, tu t'es meme naturaliser et donc JURER fidelite au drapeau francais, en plus tu VOTES FRANCAIS... et tu viens donner des lessons aux autres??? tu as quitter ton pays qui t'as vu grandir et depenses son argent pour toi pour etre un francais, un citoyen du pays qui a torture tes oncles et grands peres pour des generations. c'est toi le vassal et le traitre meme, jugeant par tes delires et tes idees nauseabondes. N.B: LES AUTRES FORUMISTES, que vous soyez, Algeriens, Francais, Franco Algerien ou autre binationaux, SVP ignorez mon message, c'est uniquement a Zoubir, fallait que je le lui dise, et ceci en se basant sur ces idees fachistes et redicules et non pas mes convictions. je suis moi meme binational et j'ai une bonne part de ma famille des binationaux dont des francais. sans compter mes amis. oui notre zoubir défend toujour l'indéfendable et en plus ils défend un régime qui a laissé tout un peuple mangé dans les poubelles je parle de notre riche pays l'algérie ci il a trouvé ce bonheur ici pourquoi il a imigré et tu de viens de le dire aussi opté pour la nationalité française c'est ça le hique Citer Link to post Share on other sites
carica 10 Posted June 18, 2012 Partager Posted June 18, 2012 Russia Sending Missile Systems to Shield Syria By ANDREW E. KRAMER Published: June 15, 2012 MOSCOW — Russia’s chief arms exporter said Friday that his company was shipping advanced defensive missile systems to Syria that could be used to shoot down airplanes or sink ships if the United States or other nations try to intervene to halt the country’s spiral of violence. President Vladimir V. Putin inspected a ground-attack helicopter on Thursday at a base in Korenovsk, in western Russia. Related “I would like to say these mechanisms are really a good means of defense, a reliable defense against attacks from the air or sea,” Anatoly P. Isaykin, the general director of the company, Rosoboronexport, said Friday in an interview. “This is not a threat, but whoever is planning an attack should think about this.” As the weapons systems are not considered cutting edge, Mr. Isaykin’s disclosures carried greater symbolic import than military significance. They contributed to a cold war chill that has been settling over relations between Washington and Moscow ahead a meeting between President Obama and President Vladimir V. Putin, their first, on the sidelines of the Group of 20 summit meeting in the Mexican resort of Los Cabos next week. Mr. Isaykin’s remarks come just days after Secretary of State Hillary Rodham Clinton raised diplomatic pressure on Russia, Syria’s patron, by criticizing the Kremlin for sending attack helicopters to Damascus, and amid reports that Moscow was preparing to send an amphibious landing vessel and a small company of marines to the Syrian port of Tartus, to provide security for military installations and infrastructure, if it becomes necessary. George Little, a Defense Department spokesman, declined to comment on Mr. Isaykin’s remarks. Aleksander Golts, an independent military analyst in Moscow, said the Russians’ discussion of defensive weapons shipments “undoubtedly” serves as a warning to Western countries contemplating an intervention. “Russia uses these statements as a form of deterrence in Syria,” he said. “They show other countries that they are more likely to suffer losses.” Throughout the Syrian crisis, Russia has insisted that all its arms sales to the isolated government of President Bashar al-Assad have been defensive in nature, and that the weapons were not being used in the Syrian leader’s violent campaign to suppress the opposition. Mr. Isaykin underlined the point, but in a way that could also be interpreted as a warning to the West against undertaking military action of the sort that ousted Col. Muammar el-Qaddafi from power in Libya. Mr. Putin viewed that action as a breach of sovereignty that he does not want repeated. Yet, as news reports of government massacres emerge almost daily from Syria, the prospect of the United States or NATO acting unilaterally has become a more frequently discussed option, particularly given Russia’s adamant refusal to authorize more aggressive United Nations action. Mr. Isaykin, a powerful figure in Russia’s military industry, openly discussed the weapons being shipped to Syria: the Pantsyr-S1, a radar-guided missile and artillery system capable of hitting warplanes at altitudes well above those typically flown during bombing sorties, and up to 12 miles away; Buk-M2 antiaircraft missiles, capable of striking airplanes at even higher altitudes, up to 82,000 feet, and at longer ranges; and land-based Bastion antiship missiles that can fire at targets 180 miles from the coast. Military analysts immediately questioned the effectiveness of the air defenses Russia has made available to nations in the Middle East, including Syria, none of which have offered even token resistance to Western forces. Ruslan Aliyev, an authority on military affairs at the Center for the Analysis of Strategies and Technologies in Moscow, said that statements by Mr. Isaykin and others were issued principally for political effect. Moscow has declined to supply Syria with its most lethal air defense, the S-300 long-range missile system. “As far as I understand, Syria is not able to defend itself from NATO, just like it failed to defend its nuclear facility from Israel’s September 2007 airstrike,” Mr. Aliyev wrote in an e-mailed response to questions. “Russian armaments are unlikely to be significantly helpful, I’m afraid.” Since Mrs. Clinton’s statement, both sides have sought to play down the helicopters’ significance, saying they were of marginal use militarily. A State Department spokeswoman, Victoria Nuland, said Thursday that the secretary of state was referring to three helicopters that were returned recently to Syria after being refurbished in Russia. In the interview, Mr. Isaykin said that the contract to overhaul the helicopters was signed in 2008, was never secret and had been reported to international organizations. “It was an absolutely routine contract,” he said. Syria has spent about $500 million annually in recent years on Russian weaponry, Mr. Isaykin said in the interview, an order book that amounts to about 5 percent of Rosoboronexport’s business. For nearly a decade, Mr. Isaykin said, Rosoboronexport has had no Syrian orders for rifles, ammunition, ground-to-ground rockets, helicopters and their onboard weapons or armored vehicles — the basic tools of a conflict that is escalating into civil war. The Middle East, he said, is “flooded” with Soviet-style small arms, often made in knockoff versions by the Chinese or Eastern Europeans, elbowing Russia out of this market. The Russian arms trade business with Syria has depended in recent years on large and complex antiaircraft systems. They violate no United Nations sanctions, he said, and cannot be used against civilians in a domestic conflict. “We just send them to Syria,” he said. “Ask the Syrians where they put them.” Ellen Barry contributed reporting. ce n'est pas de l'ingérence des affaires syrienne ce comportement :eek: Citer Link to post Share on other sites
Zoubir8 174 Posted June 18, 2012 Author Partager Posted June 18, 2012 ce n'est pas de l'ingérence des affaires syrienne ce comportement :eek: c'est de la solidarité Citer Link to post Share on other sites
carica 10 Posted June 18, 2012 Partager Posted June 18, 2012 c'est de la solidarité Ton niveau de réflexion est moins que zéro Monsieur Zoubir :huh: Citer Link to post Share on other sites
Zoubir8 174 Posted June 18, 2012 Author Partager Posted June 18, 2012 Ton niveau de réflexion est moins que zéro Monsieur Zoubir :huh: Bonne nouvelle: Qatar, attention!:ranting: Les navires de débarquement russes se dirigent vers les côtes syriennes Les grands navires de débarquement Nikolaï Filtchenkov et Cesar Kounikov achèvent les préparatifs au départ pour la Méditerranée en mission spéciale au port syrien de Tartous, rapporte l'état-major général des Forces navales de Russie. Les navires auront à leur bord un grand effectif de fusiliers marins de la Flotte de la mer Noire. Le Nikolaï Filtchenkov peut porter jusqu'à 300 fusiliers marins et 20 chars de combat et le Cesar Kounikov peut prendre à son bord 225 fusiliers marins et 10 chars. dépêche du 18.06.2012 source : Les navires de débarquement russes se dirigent vers les côtes syriennes: La Voix de la Russie Citer Link to post Share on other sites
Zoubir8 174 Posted June 18, 2012 Author Partager Posted June 18, 2012 oui notre zoubir défend toujour l'indéfendable et en plus ils défend un régime qui a laissé tout un peuple mangé dans les poubelles je parle de notre riche pays l'algérie ci il a trouvé ce bonheur ici pourquoi il a imigré et tu de viens de le dire aussi opté pour la nationalité française c'est ça le hique Je défends la Syrie laïque contre les barbus du Qatar. Nuance khouya. J'espère que l'armée syrienne leur brisera l'échine. Citer Link to post Share on other sites
Recommended Posts